Mitsubishi Lancer Evolution
Nový Lancer Evolution je zcela novou konstrukcí, ačkoli se nijak zvlášť nezměnila ani základní koncepce technického řešení, ani výše zmíněné pojetí. Přeplňovaný čtyřválec 2.0 MIVEC Turbo dostal poprvé hliníkový blok, takže je o 12,5 kg lehčí(no nevím jestli to oceníme). Dosahuje největšího výkonu 295 k.
Působivou hnací sílu, kterou vyjadřuje hodnota zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,4 s přenáší na vozovku propracovaný systém pohonu všech kol S-AWC. Ten dokáže rozdělovat točivý moment nejen mezi přední a zadní nápravu v závislosti na provozních podmínkách a zvoleném jízdním režimu, ale i mezi pravé a levé kolo zadní nápravy, čímž aktivně ovlivňuje chování vozu při průjezdu zatáčkou.
Sportovní podvozek spoléhá na brzdovou soustavu Brembo s mohutnými vnitřně chlazenými kotouči a na tuhé odpružení, u modelu MR s vinutými pružinami Eibach a tlumiči Bilstein.
Převodovka je standardně pětistupňová s přímým řazením. Na přání se dodává zcela nová dvouspojková převodovka TC-SST s šesti převodovými poměry pro jízdu vpřed, která se ovládá pákou voliče na středovém tunelu a páčkami na volantu. Převodovka umí pracovat i v automatizovaném režimu a řidič může zvolit jeden ze tří režimů řazení: Normal, Sport a Super-Sport. Ty se liší rychlostí a rozdílnými okamžiky řazení.
Karoserie čtyřdveřového sedanu je na několika klíčových místech důkladně vyztužena, zatímco střecha a kapota motoru jsou vyrobeny z hliníku, aby se ušetřila hmotnost a snížilo těžiště. V porovnání s vozy Lancer Evolution IX je karoserie údajně o 40 procent pevnější v krutu a o 60 procent v ohybu.
V porovnání s běžnými modely Lancer se z hlediska jízdních vlastností jedná samozřejmě o naprosto odlišnou osobnost, kterou řidič pocítí ostatně již při usednutí za volant do skvěle tvarovaného sportovního sedadla Recaro. Pro některé řidiče může být ovšem nedostatkem skutečnost, že sedadlo není možné seřizovat výškově a volant podélně.
Ovládání i odpružení je příjemně tuhé, přičemž řazení automatizované převodovky TC-SST se vyznačuje příkladnou plynulostí a rychlostí.
Na českém trhu se prodávají modely GSR a MR za základní ceny 1 149 900 Kč, respektive 1 359 900 Kč.
zdroj:e15.cz
k
(Filda, 24. 10. 2010 17:33)